neděle 4. března 2012

Chvála mýdla

Od své nejlepší kamarádky jsem k vánocům dostala úžasné čokoládové mýdlo. Hned na první pohled bylo zřejmé, že se nejedná o konvenční výrobek. Odkaz na obalu mě zavedla na server Fler.cz, kde pod uživatelským jménem danu.shop své výtvory prodává Vendula Janková. Je mi sympatické, že mýdla a její další výrobky vznikají v Ústí na Labem a nepřímo tak navazují na tamní mydlařskou tradici (viz legendární mýdlo s jelenem). Na rozdíl od těch konvenčních jsou však mýdla z dílny Venduly Jankové vyráběna čistě z rostlinných olejů a přírodních přísad.


 Čokoládové mýdlo skoro až láká k ochutnání. :-)

Po období používání sprchových gelů, byť ryze "přírodněkosmetických", jsem se vrátila k mýdlu. Mýdlo má oproti gelu jednodušší složení, čímž se minimalizují nároky na využívání zdrojů jednotlivých surovin. K jeho zabalení navíc stačí papír či slabá folie a není tedy nutné produkovat množství plastového odpadu. Snažím se dávat přednost přírodním mýdlům, tedy takovým, která nejsou uměle barvena či parfemována. Někdo by mohl namítat, že mýdlo pokožku vysušuje. Toto na sobě nějak výrazněji nepozoruji. V každém případě je vždy možné použít po umytí vhodný olej a hydrataci pokožky tak obnovit.



 danu.shop nabízí např. také mýdlo s příměsí certifikovaného bio konopí.

Darované mýdlo mě natolik nadchlo, že jsem začala na internetu pátrat po návodech na jeho výrobu v domácím prostředí. Povedlo se mi objevit přímo kurz výroby mýdla, který pořádá Dobrý kurz, o.s. Počet účastníků na nejbližší termín 13. 4. 2012 je sice omezen, nicméně stále jsou volná místa. Také je možné objednat si skripta Výroba rostlinných mýdel za 330 Kč, která jsou jinak zahrnuta v ceně kurzu. Já jsem se na kurz rovnou přihlásila, takže pokud všechno klapne, můžete se těšit na reportáž. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat